Ученички парламент Средње школе УТЕ
надлежност Парламента
На основу члана 88 Закона о основама система образовања и васпитања у Средњој школи УТЕ се организује Ученички парламент.
Ученички парламент Средње школе УТЕ чине по два представника сваког одељења у школи.
Чланови Парламента се бирају на састанку одељењске заједнице. Свака одељењска заједница у Парламент делегира по два члана.
Председништво Парламента чине четири ученика (за сваку годину по један) и председник.
Чланови председништва и председник се бирају на првој седници Парламента, с тим да се прво изабере заједнички представник свих разреда једне године, а потом и председник.
Парламент се бира сваке године и има председника.
Заседања Парламента се организују једанпут месечно, а по потреби и чешће. Сваком заседању присуствује задужени наствник-координатор Парламента, који, по потреби, позива уводничаре за неке од изабраних тема.
У годишњем плану рада усвојене су теме за дебате. У случају потребе одржавања дебате о неком актуелном проблему у школи и друштвеној средини чланови Парламента предлажу замену теме дебате или ванредну седницу.
У Средњој школи УТЕ су акције и мишљења ученика предуслов за квалитетан и успешан образовно-васпитни рад.
Представници Ученичког парламента Средње школе УТЕ активно учествују у процесу доношења одлука, што им омогућава да заступају своје интересе, идеје, акције и предлоге. Парламент оснажује ученике да уважавају дијалог, демократске одлуке и културу сарадње, те да на тај начин развијају вештине преговарања и аргументације.
Улога Парламента је значајна за школски живот зато што подстиче међугенерацијску сарадњу са наставницима, менторима, Управом школе и Саветом родитеља, а ученици имају прилику да се чује и њихов глас.
Зашто је битно да постоји ученички парламенат?
- Зато што гарантује основне слободе ученика, кроз остваривање права на слободу говора, изражавања, слободу удруживања, слободу изражавања сопственог мишљења...
- Ученички парламент омогућава лични развој ученика.
- Пружа могућност колективног одлучивања и доприноси побољшању атмосфере и живота у школи.
- Ученички парламент доприноси развоју колективног односа и изградњу партнерства са наставницима, стручним сарадницима, директором и органима школе.
- Ученички парламент је место које омогућава сарадњу, уважавање различитих аргументација и ставова.
- Ученички парламент подразумева усвајање демократског знања и вредности, кроз прихватање различитости.
- Ученички парламент омогућава развој демократске културе.
- Ученички парламент омогућава бољу комуникацију и подстиче доношење заједничких одлука прихватљивих за све стране.
Зашто ученици треба да буду укључени у процес одлучивања?
- Зато што ученици најбоље разумеју своје потребе.
- Зато што најбоље препознају своје проблеме и проблеме својих вршњака те у том смислу могу да омогуће школи да им што боље изађе у сусрет.
- Зато што ученички парламент пружа могућност учешћа свих ученика без обзира на расну, верску, националну, имовинску или полну припадност.
- Зато што се кроз ученички парламент лакше чује глас свих група и подгрупа у школи.
- Зато што млади треба да учествују у процесу одлучивања, јер на тај начин јачају своје самопоуздање и постају одговорне личности.
- Зато што ће се школске одлуке боље и спремније реализовати.
- Зато што се развија демократско друштво и праведније уређује школски живот.
- Зато што се тако побољшава однос и сарадња између ученика и наставника, васпитача или стручних сарадника.
- Зато што то утиче на њихову бољу информисаност.
- Зато што на тај начин они могу да подстакну активније учешће родитеља у школском животу.
- Зато што са својим идејама могу да покрену и реализују пројекте у сарадњи са органима школе.
- Зато што могу да покрену питања значајна за ученике у локалној заједници.